دریا،مسیر پیشرفت

سومین جشنواره ملی “دریا مسیر پیشرفت” با هدف فرهنگ سازی و تامین نیروی انسانی خلاق و کارآمد برای صنعت دریایی کشور

دریا،مسیر پیشرفت

سومین جشنواره ملی “دریا مسیر پیشرفت” با هدف فرهنگ سازی و تامین نیروی انسانی خلاق و کارآمد برای صنعت دریایی کشور

بایگانی
نویسندگان
پیوندها

در طول "هشت سال دفاع مقدس" "نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران" در سیادت از مرزهای آبی و مسیرهای مواصلاتی دریایی سنگ تمام گذاشت بطوری که صادرات نفت و واردات کالاهای اساسی حتی یک روز هم با مشکل مواجه نشد.

در این گزارش قصد داریم در هفته دفاع مقدس با تشریح ابعاد یکی از چندین عملیات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، یعنی "عملیات مروارید"، یادی از دریادلان نیروی دریایی کنیم که با صلابت و اقتدار از حریم آبی میهن دفاع کردند.

 

هشیاری نیروی دریایی قبل از شروع جنگ

درگیری واحدهای شناور نیروی دریایی با دشمن در قبل از حمله سراسری 31 شهریور که منجر به نابودی تعدادی از واحدهای شناور دشمن در اروندرود گشت، نشان دهنده پیشتازی نیروی دریایی در مقابله با هجوم ناجوانمردانه دشمن می‌باشد. در آغاز جنگ فقط تفنگداران دریایی در خرمشهر باقی ‌ماندند و از این تاریخ حضور نیروی دریایی در صحنه‌های نبرد زمینی و حماسه‌هایی که تفنگداران و تکاوران این نیروی قهرمان در حفظ خرمشهر، آبادان و شکستن محاصره دریایی آن و نیز مقاومت دلیرانه تکاوران دریایی در "کوی ذوالفقاریه آبادان" و شهر خرمشهر در اوایل جنگ نیز بر تارک این شهر می‌درخشد.

رزمندگان ایثارگر "نداجا" با حضور مستمر و هوشیارانه در جزایر خلیج فارس، سکوهای نفتی و مناطق انحصاری اقتصادی، ضمن در جریان نگه داشتن روند نقل و انتقال اجناس و کالاهای اقتصادی و مایحتاج ضروری مردم، تلاش شبانه‌روزی دشمن را در راستای جلوگیری از صدور نفت ایران، ناکام گذارند و از ایجاد اختلال در چرخه صدور نفت و ایجاد بحران اقتصادی در کشور ممانعت نمودند.

خرمشهر و نیروی دریایی

در شروع جنگ، بحث خرمشهر و مقاومت 34 روزه آن مطرح است. در آن ایام تفنگداران نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به علت وجود پایگاهی که در ضلع جنوبی خرمشهر واقع شده بود در درگیری‌های 34 روزه مقاومت خرمشهر حضور فعال داشتند، محور کار دفاع 34 روزه خرمشهر، نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بود.

 

 

 

 

  • موافقین ۱ مخالفین ۰
  • ۹۶/۰۵/۳۰
  • ۱۵۰ نمایش
  • محمدامین پوربابائی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی